Protime neemt Onlinewerkrooster over

Foto: Bert Neels en Nick Geys, co-founders Onlinewerkrooster (links) en Peter s’Jongers, CEO Protime (rechts)

Persbericht

Aartselaar, 6 augustus 2018 – Protime, specialist in workforce management-oplossingen, neemt de Belgische specialist in personeelsplanning Onlinewerkrooster over. Door de overname haalt Protime expertise op gebied van flexibele online planning in huis. Onlinewerkrooster heeft een sterke positie in het KMO-segment in België. Het klantportfolio bevat bijna 500 klanten, hoofdzakelijk horeca- en retailbedrijven. Door de acquisitie kan Protime haar marktaandeel in deze sectoren versterken. Op haar beurt kan Onlinewerkrooster haar internationale ambities waarmaken en haar groei versnellen. Protime zal meteen kapitaal investeren om het team uit te breiden. Protime is actief in bijna heel Europa en Onlinewerkrooster krijgt nu toegang tot dit netwerk van klanten en partners. Hoewel Protime volledig eigenaar wordt van het bedrijf, blijft Onlinewerkrooster zelfstandig opereren. Er worden geen wijzigingen doorgevoerd in directie en management. De details van de overname worden niet bekendgemaakt.

Complementaire oplossing

Nu de handtekeningen opgedroogd zijn, kunnen beide partijen hun marktkennis uitwisselen en elkaar versterken. Nieuwe maar ook bestaande klanten kunnen ervoor kiezen om met beide partijen in zee te gaan. Dit is voornamelijk interessant voor de horeca- en retailsector, waar de planning complex is door de flexibele banen en uren. Dit vergt een specifieke aanpak die Onlinewerkrooster goed onder de knie heeft. Klanten van Onlinewerkrooster kunnen nu naast flexibele planning profiteren van het volledige spectrum aan HR-oplossingen dat Protime biedt.

Nick Geys, zaakvoerder en co-founder bij Onlinewerkrooster: “Met deze stap verzekeren wij onze toekomst als bedrijf. Wij hebben een partner gevonden die ons organisatorisch en financieel kan ondersteunen om nog sneller te groeien. De knowhow en marktkennis is van onschatbare waarde voor ons als startup. Daarnaast is Protime voor ons een springplank om ons product over de grens aan te bieden. Ik kijk vol enthousiasme naar de toekomst als onderdeel van Protime.”

Peter s’Jongers, CEO bij Protime: “Ik ben verheugd deze overname te mogen aankondigen. Onze bedrijven zullen elkaar versterken in het productaanbod en in de positie naar de markt. Wij kunnen gebruikmaken van hun specialistische kennis van planning, en zij profiteren van onze internationale voetafdruk. We willen absoluut niet aan de identiteit van Onlinewerkrooster komen. Ieder behoudt zijn eigenheid, maar we staan samen sterker.”

Over Onlinewerkrooster

Onlinewerkrooster is een Belgische start-up gestart in 2016. Het team van 9 mensen is gevestigd in Lommel. Op anderhalf jaar tijd servicen zij bijna 500 klanten in Vlaanderen en Wallonië. De start-up focust zich op het managen van sterk wisselende planningen met flexibel personeel en heeft als doel de volledige HR administratie van planning tot uitbetaling te automatiseren.