OnlineWerkrooster wordt Strobbo

Limburgse scale-up klaar om Europa te veroveren

Vanaf vandaag gaat OnlineWerkrooster, de specialist in personeelsplanning en tijdregistratie, verder onder de naam Strobbo. Tegelijkertijd wordt de Limburgse scale-up gelanceerd in Frankrijk, Nederland en Luxemburg, waar het zich zal toeleggen op het beheer van de sterk wisselende planningen voor flexibel personeel in voornamelijk de horeca-, retail- en evenementensector.

OnlineWerkrooster - voortaan Strobbo - werd in 2016 opgericht in Lommel met als doel om de volledige HR-administratie – van personeelsplanning tot uitbetaling – te automatiseren. Twee jaar geleden werd OnlineWerkrooster overgenomen door Protime, specialist in workforce management oplossingen, en sindsdien nam het een steile vlucht: het klantportfolio verdubbelde tot meer dan 1.200 horeca- en retailbedrijven. Dankzij deze overname is OnlineWerkrooster bovendien vandaag in staat om haar internationale ambities waar te maken in de landen waar Protime al een sterke positie heeft uitgebouwd, te beginnen met Frankrijk, Nederland en Luxemburg. Deze buitenlandse expansie maakt ook een nieuwe, meer internationale naam noodzakelijk. Daarom wordt het bedrijf vandaag omgedoopt tot Strobbo.

Nick Geys, zaakvoerder en co-founder bij Strobbo: Bij de personeelsplanning komt heel wat kijken. Dit geldt zeker voor sectoren zoals de horeca en de retail, die vaak flexibel personeel nodig hebben. Steeds meer werknemers willen hun werktijd zelf indelen en willen zichzelf snel en eenvoudig ‘aan en af kunnen switchen’, terwijl ze toch bij de werkgever in de spotlight blijven staan. Net zoals bij een stroboscoop.”

“De coronacrisis stelde de horeca- en retailondernemers voor ongekende uitdagingen. Velen legden de nodige flexibiliteit en creativiteit aan de dag om zich heruit te vinden, en bijvoorbeeld afhalingen aan te bieden. Ook nu, met alle richtlijnen die gepaard gaan met de heropstart van de horeca, zullen deze ondernemers hun werk anders moeten organiseren.”

Strobbo kan deze ondernemers een werkplanning op maat bieden die onder meer rekening houdt met de sterk wisselende drukte in hun zaak. Daarnaast kunnen ze met Strobbo ook de rendabiliteit van hun zaak in de gaten houden. 

“In het nieuwe normaal kunnen ondernemers niet wachten tot het eind van de maand om te weten of ze voldoende winst maken. Daarom stellen wij hen onze dashboarding module ter beschikking die ze kunnen koppelen aan bijvoorbeeld hun kassasysteem,” aldus Nick Geys.

Concreet kunnen ondernemers met Strobbo sinds kort een planningsvoorstel opmaken waarbij rekening wordt gehouden met planningen uit het verleden, maar ook met factoren zoals het weer, de geplande omzet of binnenkomende reservaties. Het personeel wordt dan automatisch op de hoogte gebracht via sms of mail van de nieuwe werktijden waarop hun werkgever hen wil inschakelen; ze kunnen die aanvraag dan meteen bevestigen of afkeuren. Goedgekeurde planningen kunnen direct verstuurd worden naar Dimona en er wordt een contract aangeboden. Daarnaast kan deze planning, wanneer de uren ook effectief gepresteerd werden, direct verstuurd worden naar het sociaal secretariaat of interimkantoor.

Vandaag mag Strobbo bedrijven zoals MC Donalds, KFC, Centerparcs, Neckermann, KRC Genk… tot haar klantenportfolio rekenen.

 

Over Strobbo

Strobbo werd in 2016 opgericht onder de naam OnlineWerkrooster. Sinds 2 jaar is de scale-up een onderdeel van Protime, de specialist in tijdregistratie en personeelsplanning. Het snelgroeiende team van ondertussen al 23 mensen is gevestigd in Lommel en Namur. Zij servicen meer dan 1.200 klanten in België. Strobbo focust zich op het managen van sterk wisselende planningen met flexibel personeel en heeft als doel om de volledige HR administratie van planning tot uitbetaling te automatiseren.

 

Written by: Caroline Brusselaers
Brand & performance marketeer