Een klant getuigt: Bonache

‘Taken die vroeger twee dagen werk waren, duren nu amper twee uur’

   

Inhoud

Minder ruis op het proces
Ondersteuning vanaf dag één
Tip voor andere kmo’s
Troeven Protime volgens Bonache

 

 

Bonache neemt als specialist in projectsourcing gespecialiseerde medewerkers in dienst en plaatst hen bij bedrijven die nood hebben aan hun kennis en ervaring bij langdurige projecten. De Antwerpse onderneming werd opgericht in 2004 en heeft intussen ruim 120 medewerkers in dienst. Om een kwalitatieve dienstverlening te garanderen, doet de personeelsadministratie van Bonache voortaan een beroep op Protime. “Een wereld van verschil”, zegt HR-verantwoordelijke Lara Dirkx. 

Bonache ziet het als zijn missie om klanten te voorzien van hun belangrijkste grondstof: betrokken mensen. ‘Die betrokkenheid is voor ons een topprioriteit die we in elk domein doortrekken’, vertelt Lara. ‘Meteen ook de reden waarom alle Bonache-medewerkers vast in dienst zijn. 

Dat schept vertrouwen bij onze werknemers zelf en helpt tegelijk om een duurzame relatie met onze klanten uit te bouwen.’

‘Vroeger gaven werknemers hun prestaties handmatig door. Dat nam veel tijd in beslag en vergrootte het risico op onjuistheden.’ 

- Lara Dirkx, HR-verantwoordelijke Bonache

Bonache mag enkele grote spelers in en rond de Haven van Antwerpen tot haar portfolio rekenen. Lara: ‘Een van onze troeven is dat Bonache instaat voor het volledige personeelsbeheer van zijn medewerkers ter plaatse. Onze klanten blijven hierdoor gespaard van administratieve rompslomp. Ze kunnen rekenen op kwalitatieve en gespecialiseerde werkkrachten, en hoeven zich voor de rest nergens zorgen over te maken.’

Minder ruis op het proces

Personeelsadministratie omvat vandaag heel wat verantwoordelijkheden, ook bij Bonache. In de zoektocht naar een meer gestroomlijnde werking kwam de firma via zijn sociaal secretariaat SD Worx in contact met Protime. En sindsdien is er veel veranderd, weet Lara. ‘Vóór we met Protime aan de slag gingen, zat er te veel ruis op het proces: werknemers gaven hun prestaties handmatig door, en bij HR moesten we die data vervolgens ook manueel ingeven in het payrollsysteem. Prestaties genereren, overuren berekenen, … Daar kroop niet alleen veel tijd in, maar het vergrootte ook het risico op onjuistheden.’

Vandaag registreren al onze medewerkers hun prestaties via myProtime. De verwerking ervan gebeurt volledig automatisch.’

- Lara Dirkx, HR-verantwoordelijke Bonache

‘Wanneer een werknemer overuren registreert in myProtime, zijn we er honderd procent zeker van dat die op een correcte manier verrekend worden. Dat creëert rust en vertrouwen. Bovendien kunnen we onze prestatiestaat in een vingerknip tevoorschijn toveren. Waar een loonproces – van de prestatiestaat opmaken tot de lonen uitbetalen – vroeger een tweetal dagen in beslag nam, is dat vandaag in twee à drie uur achter de rug.’

Ondersteuning vanaf dag één 

Protime gaat bij een nieuwe samenwerking niet over één nacht ijs, benadrukt Lara. ‘Er is goed geluisterd naar de specifieke noden van Bonache. Protime heeft er meteen alles aan gedaan om een platform op te zetten dat correct werkt, gebruiksvriendelijk is en een antwoord biedt op onze specifieke uitdagingen. En dat allemaal met een goede ondersteuning vanaf dag één.’

‘De samenwerking tussen Protime en SD Worx maakt alles makkelijker en efficiënter.’
- Lara Dirkx, HR-verantwoordelijke Bonache

Een andere troef is volgens haar de samenwerking met SD Worx. ‘We waren met hen aan het bekijken hoe we informatie op een efficiëntere manier in het payrollsysteem konden krijgen, en dan is de link naar Protime snel gelegd. Dankzij de onderlinge samenwerking is Protime bijvoorbeeld op de hoogte van de achterliggende codes in het payrollsysteem, wat het voor ons allemaal een stuk makkelijker en efficiënter maakt.’

Tip voor andere kmo’s

Als het gaat over tijdregistratie, heeft Lara tot slot nog een aantal tips voor andere kmo’s: ‘Zorg dat je goed weet waar je naartoe wil. Denk na over vragen zoals de specifieke personeelsbehoeften van jouw onderneming. Wat zijn de doelen op korte en lange termijn? Welke outcome kan daaraan gekoppeld worden en wat hebben we daarvoor nodig? Op die manier is er een duidelijk kader en verwachtingspatroon, zodat je met Protime nog sneller tot een kwalitatieve oplossing komt.’

 

 

 

Vrijgekomen tijd opnieuw investeren in werknemers

Tijdwinst is voor Lara Dirkx, HR-verantwoordelijk van Bonache, een van dé argumenten om in zee te gaan met Protime. ‘Bonache vindt het belangrijk om te investeren in zijn medewerkers. Sinds de samenwerking met Protime kunnen we méér tijd en energie steken in projecten die voordelig zijn voor de kwaliteit, de motivatie en het welzijn van onze werknemers. We zetten vandaag bijvoorbeeld hard in op het directe contact met onze mensen ter plaatse en de verdere uitbouw van kwalitatieve opleidingstrajecten.’

 
Ontdek myProtime
 
 

 

 

 

De pro’s van Protime volgens Bonache

  • Enorme tijdbesparing
  • Klantgerichtheid en continue ondersteuning
  • Vooruitstrevendheid: Protime blijft innoveren
  • Vlotte samenwerking met SD Worx
  • Transparantie en proactiviteit
  • Gebruiksvriendelijke toepassingen
 
News

Best Managed Company 2020

Protime is sinds 2018 een Best Managed Company. Door onze strategische veerkracht en organisatorische wendbaarheid kunnen we de Covid-crisis weerwoord bieden.