HR in de hotelsector

Het ontbreken van een overkoepelende oplossing is meestal het gevolg van een groeiproces. Kleinere hotels, ketens of vestigingen hebben immers voldoende aan een eenvoudige Excel-sheet. Vanuit onze ervaring zien we steeds meer dat hotels buiten hun eenvoudige spreadsheets groeien. Waar Excel-sheets eerst nog voldoende informatie bieden, zijn ze vandaag de dag meestal niet flexibel genoeg en moeilijk te onderhouden.

Hoe ziet een hotel HR-oplossing er dan uit?

Om een reĆ«el beeld te krijgen van de effectief gepresteerde uren is een duidelijke registratie noodzakelijk. Registratie geeft meteen ook inzicht in de besteding van personeelskosten, de belangrijkste kostenpost in de sector. Naast tijdregistratie is het digitaal aanvragen van afwezigheden ook een belangrijke vooruitgang. Een eenvoudig medewerkersportaal geeft je personeel de mogelijkheid om van huis uit afwezigheden aan te vragen en op te volgen. Papieren vakantiestrookjes zullen zo snel verleden tijd zijn. 

Waar tijdregistratie vooral een middel is om correct te kunnen verlonen, is planning eerder gericht op de toekomst. De combinatie van beschikbaarheid van het personeel en de behoeften voor een bepaalde periode (vakanties, weekend) is de perfecte mix om je planning te voeden. Op die manier verzeker je voldoende personeel tegen de laagst mogelijke kosten op elk moment.

Ook iets voor uw hotel?

Wij laten u graag zien hoe HR-oplossingen bij andere hotels worden ingezet. U kan hier verschillende cases vinden of hier meteen contact met ons opnemen.