Van Hoecke uit Sint-Niklaas is al meer dan vijftig jaar een gevestigde waarde in de meubelindustrie. Het familiebedrijf telt vandaag meer dan 250 medewerkers in België en Nederland, en introduceerde drie jaar geleden flexibele werkuren. De oplossingen van Protime garanderen een vlot beheer en soepele opvolging voor zowel teamleden als HR.
Toen Luc Van Hoecke in 1967 zijn eenmanszaak oprichtte, kon hij niet vermoeden dat zijn onderneming zou uitgroeien tot een marktleider die vandaag een jaaromzet van 72 miljoen euro draait. Zijn bedrijf, dat hij intussen overdroeg aan zijn zoon Peter, levert alles wat nodig is om intensief gebruikte meubelonderdelen vlot te laten openen, sluiten, draaien en bewegen: scharnieren, lade- en klapdeursystemen. Het bedient jaarlijks ruim 5.000 klanten en heeft in de hele Benelux 75 à 80 procent van de markt in handen.
Sinds enkele jaren heeft Van Hoecke ook zijn eigen merken ORGALUX en TA’OR. Die worden tegenwoordig wereldwijd uitgevoerd. “Het feit dat we doorgedreven maatwerk leveren, onderscheidt ons van de concurrentie”, zegt HR-medewerker Maarten Van Herck. “Een schrijnwerker kan bij ons één lade bestellen, zonder verdere verplichtingen.” Het automatische magazijnbeheersysteem verwerkt 2.700 orderlijnen per dag en houdt continu 2.000 producten op voorraad.
Van Hoecke hecht erg veel belang aan zijn vijf bedrijfswaarden: enthousiasme, respect, conceptualiteit, daadkracht en oprechtheid. “Die worden uitgedragen door al onze werknemers”, illustreert Maarten. “Een tijd geleden hebben we onze toenmalige waarden - het waren er toen nog negen - onder de loep genomen. Dat gebeurde binnen een team van een 45-tal medewerkers uit alle afdelingen, zowel bedienden als arbeiders. Na enkele intensieve brainstormsessies kwamen vijf nieuwe waarden uit de bus.”